dienvidutilts.ueuo.com

Notikumu hronoloģija

Cik maksā tilts

Tilta garantija

Mēdiju publikācijas

Valsts kontrole ziņo

Prokuratūras darbs

Ekonomikas policija

Finansējuma piesaiste
 
Twitter Youtube    
Kontakti buveksperti@mail.ru
 
Finansējuma piesaiste, fakti, notikumi, pārkāpumi.  

Atkal "Dienvidu tiltam Eiropas nauda iet garām"
Pagājušajā nedēļā Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) iesniedza Satiksmes ministrijai astoņus pieteikumus, lai pretendētu uz Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) ieplānotajiem 8,2 miljoniem latu satiksmes drošības uzlabošanai galvaspilsētā....
Lasīt vēl Nozare.Info 25.10.2010


Finansējuma piesaistes afēras pirmsākumi. Vācu banku ieinteresējis Dienvidu tilts
"Deutsche Bank AG" iesniedza pieteikumu konkursam par Dienvidu tilta kreditēšanas un finansēšanas modeļa izstrādi. Pretendentiem bija jāuzrāda Dienvidu tilta finansēšanas modelis un jāpiešķir finansējums 82,24 miljonu latu vērtībā.
Lasīt vēl TVNET 02.03.2005


Nozīmīgākais pārkāpums - RD neveica darbības, lai Dienvidu tilta būvniecības finansēšanai piesaistītu transporta infrastruktūras attīstībai paredzētos Latvijas valsts un ES finanšu līdzekļus.
Gan VK, gan domes piesaistītie eksperti uzskatīja, ka RD neveica darbības, lai Dienvidu tilta būvniecības finansēšanai piesaistītu transporta infrastruktūras attīstībai paredzētos Latvijas valsts un ES finanšu līdzekļus. RD Satiksmes ministrijā iesniedza pieteikumu ES finansējuma saņemšanai, tomēr pieteikums bija nepilnīgs un RD tajā laikus neveica nepieciešamos labojumus.
Tilta būvniecībai nepieciešamais aizņēmums bija lielāks kā likumdošanā pašvaldībām noteiktie kredītu limiti. Tādēļ ar “Deutsche Bank” palīdzību tika piesaistīti kredītresursi, izmantojot t.s. mijmaiņas darījumus. To ietvaros tika noslēgti vairāki līgumi starp pašvaldību, banku un būvniekiem, kuru ietvaros banka piešķīra būvniekiem kredītu tilta būvniecībai. Savukārt Rīgas pašvaldība apņēmās pēc 5 gadiem – 2010.gadā uzsākt kredīta atmaksu būvniekiem. Līdz ar to Rīgas Dome apgāja likumdošanā noteiktos ierobežojumus pašvaldībām aizņēmumu saņemšanai. VK norādīja, ka tieši šis finansējuma veids palielināja projekta izmaksas – līdz aptuveni 570 miljoniem latu, kas tika iztērēti tilta pirmās un otrās kārtas būvniecībai.

263 000 000 LVL – ir maksa tikai par finansējuma piesaisti.

'Deutsche Bank' palīdzēja neuzrādīt bilancē parādsaistības par Dienvidu tilta būvēšanu. (Lasīt vēl)

Līgums ar vienīgo pretendentu «Deutsche Bank AG» tiek slēgts lielā steigā.
Rīgas domes Finanšu departaments informē sabiedrību, ka līgums par finansējuma piesaisti tiek slēgts ar Vācijas banku «Deutsche Bank AG», kas ir vienīgais konkursa pretendents. Līgums noteikti ir jānoslēdz līdz 2005. gada 24. jūnijam, jo tad saskaņā ar iepirkumu procedūru beidzas bankas iesniegtā piedāvājuma derīguma termiņš.
Kredītu tilta būvniecībai tika piesaistīts, slēdzot trīspusēju līgumu starp Rīgas domi, pilnsabiedrību «Dienvidu tilts», kurā apvienojušās Latvijas būvkompānijas AS «BMGS», AS «Latvijas tilti», SIA «Rīgas tilti», SIA «Skonto būve», SIA «Tilts» un SIA «Viadukts», un kredītiestādi.

AS "Dienvidu tilts" padomes priekšsēdētājs Guntis Rāvis.

Biedrības “Kustība par Labu Latviju” valdes loceklis.

 

 

Latvijas lielāko būvnieku pilnsabiedrība, veids kā izpildīt pašu sastādītos konkursa noteikumus un juridiski attaisnot vienīgā konkursa dalībnieka situāciju.
Konkursa nosacījumi paredzēja, ka pretendentam pēdējo trīs gadu laikā jābūt finansējušam vismaz vienu projektu, kura apjoms nav bijis mazāks par Ls 82 238 426 un piedāvātais finansējuma modelis nav radījis parāda saistības pasūtītājam, izņemot norēķinu saistības pret kredīta devēju, kas savukārt nav tikušas klasificētas kā pasūtītāja izsniegta garantija vai galvojums, vai pasūtītāja izsniegts kredīts.
Bija iekļauts arī nosacījums, ka pretendenta gada finanšu vidējam apgrozījumam pēdējo divu gadu laikā jābūt vismaz trīs reizes lielākam par pretendenta piedāvāto paredzamo līgumcenu.
Lasīt vēl


 

Guntis Rāvis taisnojās: "Dienvidu tilts - projekts bez korupcijas! Pati godīgākā uzvara kādu aceros kopš seniem laikiem."

20.02.2008 no padomnieka Dienvidu tilta un Rīgas ziemeļu transporta koridora projektu realizācijas jautājumos amata atbrīvots aizdomās par kukuļņemšanu aizturētais Vilnis Štrams.

11.03.2011 Štramam tiesa piespriež astoņu gadu cietumsodu un mantas konfiskāciju.


Vadība un finansu kontroles "mezgls".
VK norādīja, ka pašvaldība nebija ieviesusi nepieciešamās kontroles procedūras un nebija izveidojusi vienotu projekta vadības grupu – atbildība bija sadalīta starp vairākiem departamentiem, kas nesniedza ziņojumus RD vadībai. Dienvidu tilta pirmās kārtas būvdarbus vadīja Pilsētas attīstības departaments, turklāt atsevišķa struktūrvienība, Dienvidu tilta būves direkcija, tika izveidota tikai 2006.gada sākumā. Par tilta pieeju būvniecību bija atbildīgs RD Satiksmes departaments. Finansējuma piesaistīšanu plānoja RD Finanšu departaments. Iespējams minētā atbildības sistēma bija radīta apzināti, lai ierobēžotu iespēju saukt pie atbildības pārkāpumos iesaistītās amatpersonas.

Drīzumā publicēsim konkursa nolikuma tekstuālo daļu. Sekos informācija arī par "ārvalstu" konkursa dalībniekiem un viņu piedāvājumiem.


Guntis Rāvis uzskata, ka konkurss ir bijis godīgs. 21.09.2009 LTV Panorāma

 


Trešās kārtas – pievedceļu kreisajā krastā – būvniecības darbi tika apturēti.
2010.gada 30.jūnijā Dienvidu tilta trešās kārtas – pievedceļu kreisajā krastā – būvniecības darbi tika apturēti, jo RD budžetā tam nebija finansējuma. RD līgums ar “Deutsche Bank” paredz, ka 2010.gada otrajā pusē pašvaldībai vajadzēs sākt atmaksāt būvniekiem tilta būvniecībai piešķirto kredītu.

 
Используются технологии uCoz